Jak spektrum autyzmu MOŻE wyglądać u dzieci w różnym wieku?

Zajęcia dramy stawiają na 4 obszary rozwoju dziecka: aktywność psychoruchową, poznawczą, emocjonalną i społeczną. Prowadzący podąża za potrzebami uczestników, dopasowując ćwiczenia pod członków konkretnej grupy

Dla każdego dziecka, ale również, gdy zauważysz, że Twoje dziecko jest:

  • nieśmiałe
  • wycofane
  • nadpobudliwe
  • mało pewne siebie

Zajęcia dramy stawiają na 4 obszary rozwoju dziecka: aktywność psychoruchową, poznawczą, emocjonalną i  społeczną. Prowadzący podąża za potrzebami uczestników, dopasowując ćwiczenia pod członków konkretnej grupy

Drama stosowana to metoda, która operuje na ludzkiej zdolności do wcielania się w różne postacie, wyobrażania sobie i tworzenia. Dzieci aktywnie identyfikują się z fikcyjnymi rolami i sytuacjami, a dzięki wrodzonej skłonności do odgrywania ról,  mogą w bezpieczny sposób eksplorować swoje reakcje w różnych sytuacjach oraz odkrywać nowe, adaptacyjne sposoby działania i radzenia sobie, próbując innych rozwiązań niż te, które już znają. To odróżnia dramę od zwykłych „scenek”

Kształtujemy kompetencje przyszłości, które pozwolą dziecku odnaleźć się w nieustannie zmieniającym się świecie. Proponowane zajęcia wpływają na odporność psychicznąwiarę w siebie oraz zdolność do proaktywnych działań. Budujemy w dziecku poczucie, że to co czuje, myśli oraz robi jest istotne oraz wartościowe. Zakładamy, że Twoje dziecko ma moc, którą pomagamy mu wydobyć.

Poprzez działania sceniczne dzieci prezentują swój punkt widzenia i dzielą się światem wewnętrznym. W ten sposób uczą się odważnego oraz nieskrępowanego wyrażania siebie oraz swoich pomysłów, przełamując swoją nieśmiałość. Pobudzamy dzieci do podejmowania inicjatywy, decyzji oraz samodzielnego myślenia. Takie umiejętności zmniejszają skłonności do bierności oraz wyuczonej bezradności w reakcji na sytuacje stresowe.


Aby rozwijać pewność siebie oraz poczucie własnej wartości dzieci potrzebują aprobaty. Bezpieczne oraz komfortowe środowisko grupy wzmacnia umiejętności społeczno-emocjonalne, a jednocześnie uczy współpracy z innymi, stosowania kompromisów przy jednoczesnej asertywności. … a to wszystko poprzez zabawę, która umożliwia odreagowanie napięcia oraz przeżycie na nowo znanych z życia lub fikcji sytuacji.

Co zyska Twoje dziecko?

  • Asertywność
  • Poczucie własnej wartości
  • Przewidywanie konsekwencji swoich działań
  • Rozumienie komunikacji niewerbalnej
  • Rozumienie oraz komunikowanie swoich potrzeb
  • Rozumienie perspektywy innych
Zajęcia wpływają pozytywnie na:
  • pewność siebie
  • umiejętności społeczno-emocjonalne
  • nabycie nowych umiejętności interpersonalnych oraz zachowań asertywność
  • współdziałanie z innymi
  • komunikację niewerbalną
  • motorykę małą i dużą
  • podejmowanie inicjatywy
  • samodzielne myślenie
  • kreatywność
Metody:
  • podczas zajęć dziecko używa instrumentów afrykańskich
  • płacht
  • chust
  • rekwizytów teatralnych

Umożliwia to pogłębienie pracy oraz ułatwia zanurzenie się w świecie fantazji, intuicji oraz swobodnej zabawy.

Cena obejmuje:
  • czas zajęć
  • czas potrzebny na przygotowanie zajęć oraz zakup materiałów potrzebnych na zajęcia
  • koszt dyplomu i medalu wręczanych na zakończenie cyklu spotkań

Skontaktuj się