Jak rozpoznać ADHD?
Nadpobudliwość? Problemy wychowawcze? Trudności z koncentracją i nauką? Brak zorganizowania? Impulsywność? Roztrzepanie? Nadwrażliwość sensoryczna? Chwiejne i duże emocje?

Dowiedz się więcej o typowych i nietypowych objawach
ADHD u dzieci w wieku
- ma podwyższony niepokój i drażliwość bez wyraźnej przyczyny
- ma częste napady złości i/lub płaczu które trwają dlugo i są trudne do wyciszenia
- nie ma poczucia zagrożenia, powiela ryzykowane zachowania nawet jeżeli wcześniej już kilka razy go/ją coś zraniło i skrzywdziło
- nie reaguje na upomnienia i zakazy oraz nie uczy się na błędach niezaleznie od konsekwencji
- nie reaguje na prośby lub polecenia, gubi wątek w trakcie rozmowy (pomimo braku wad słuchu)
- ma bardzo dużo energii, jest w ciągłym ruchu i/lub robi kilka rzeczy na raz, nie usiedzi na miejscu, często wstaje od stołu
- jest hałaśliwe, dużo mówi i trudno mu/jej przestać, nie czeka na odpowiedź i przerywa innym
- bardzo szybko się nudzi i nie potrafi bawić się samodzielnie nawet przez chwilę
- często gubi lub psuje zabawki, np. nieumyślnie, w przypływie energii lub w wyniku intensywnych emocji, np. złości
- wchodzi w częste konflikty z rówieśnikami i/lub dokucza innym dzieciom, np. bije, wyrywa zabawki, krzyczy, obraża słownie
- uderza glową o ścianę, bije się, gryzie ręce itp
- ma problem z uśnięciem lub wielokrotnie w ciagu nocy się budzi
- ma dużą wybiórczość pokarmową, nie lubi próbować nowych rzeczy
- zapomina o obowiązkach i gubi różne przedmioty
- odkłada wszystko na ostatnią chwilę, nie uczy się na błędach
- wykonuje czynności szybko i niestarannie
- ma trudności z zapamiętaniem informacji i nauką
- ma problemy z zaśnięciem i/lub często budzi się w nocy
- doświadcza częstych, nagłych i intensywnych zmian nastroju
- zachowuje się agresywnie wobec rówieśników, rodziców
- ma trudność z usiedzeniem w miejscu, w którym wymaga się ciszy i małej ruchliwości (kościół, apel, lekcja)
- doświadcza skrajnego wahania energii, ma jej bardzo dużo lub w ogóle
- znajduje częste preteksty, żeby wstawać podczas posiłków lub lekcji
- często popełnia błędy z powodu roztrzepania i nieuważności, nie z powodu braku wiedzy
- dużo i często mówi o sobie, nie słucha innych i wchodzi im w słowo
- nie potrafi się skupić na rzeczach, które są nudne i monotonne, natomiast potrafi być silnie i długo skupione na aktywnościach które bardzo lubi (hiperfocus)
- często przekracza granice tolerancji innych osób, nie wie kiedy przestać
- wchodzi w częste konflikty z rówieśnikami i rodzicami, dokucza innym
- często “przesadza”, reakcje wydają się nadmiarowe i nieadekwatne do sytuacji
- jest bardzo wrażliwe na odrzucenie
- łatwo się poddaje, ma problemy z wytrwałością
- buntuje się częściej niż rówieśnicy
- ma zaburzoną relację z jedzeniem
- samookalecza się
- ma problemy z zaśnięciem i/lub często budzi się w nocy
- jest bardzo wrażliwe na odrzucenie, jest wyjątkowo uraźliwe i często się obraża
- odczuwa silną złość jeżeli coś jest nie po jego/jej myśli
- jest chwiejne emocjonalnie, emocje zmieniają się nagle i są bardzo silne
- katastrofizuje, odczuwa różne sytuacje i konsekwencje jako gorsze niż są w rzeczywistości
- często i intensywnie marudzi
- bardzo dużo mówi, potrafi prowadzić długie monologi, przerywa innym
- ma duże skoki energii, ma jej zbyt dużo lub za mało
- jest mniej samodzielne niż jego/jej rówieśnicy
- często zapomina o obowiązkach i gubi rzeczy
- sprawia wrażenie nieobecnego i zamyślonego
- często zmienia wątki w trakcie rozmowy
- jest w ciągłym napięciu, często bez powodu
- jest często przytłoczone sytuacjami i obowiązkami, które nie przytłaczają innych,
- a jednoczenie w sytuacjach kryzysowych jest spokojne
- prokrastynuje, zostawia wszystko na ostatnią chwilę i mobilizuje się dopiero pod dużą presją
- ma trudności z efektywną nauką oraz przyswajaniem informacji, popłenia dużo błędów przez nieuwagę
- jest wyjątkowo kłótliwe, nerwowe i rozdrażnione
- nie panuje nad wybuchami złości lub płaczu
- nadużywa substancji psychoaktywnych
POMOC OD A DO Z
Diagnoza
Notatka obserwacyjna
Zapoznanie się z notatką obserwacyjną od psychologa i/lub wychowawcy z przedszkola lub szkoły
Pogłębiony wywiad
Pogłębiony wywiad z rodzicem dt. historii zaburzeń w rodzinie, życia płodowego, wczesnego dzieciństwa oraz teraźniejszego codziennego funkcjonowania dziecka
Test Conners-3
Wykonanie testu diagnostycznego Conners-3, badającego również występowanie zaburzeń współwsytepujących (zaburzenia lękowe, depresyjne, opozycyjno-buntownicze)
Neuroflow®
Badanie przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow®
Diagnoza współwystępująca
Diagnoza innych zaburzeń współwystepujących z ADHD (jeżeli diagnosta zaleci), np. spektrum autyzmu, trudności w nauce
Ocena zespołu
Ocena zespołu specjalistycznego
Wyniki i zalecenia
Wyniki i zalecenia terapeutyczne
Terapia
Terapia indywidualna oparta o metody dialektyczno-behawioralne (DBT)
przeczytaj, dlaczego terapia DBT jest rewelacyjna w pracy z osobami z ADHD
Autorski program grupowej terapii impulsywności i regulacji emocji (program terapeutyczny oparty o terapię DBT) lub grupowy Trening Umiejętności Społecznych
Terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Neuroflow®
Wsparcie rodzica
Warsztat wychowawczy dla rodzica dziecka ze zdiagnozowanym ADHD - E-Learning (już od października w sprzedaży)
- Lepiej zrozumiesz dziecko i specyfikę jego atypowego mózgu.
- Odkryjesz znaczenie diety, aktywności fizycznej i snu w łagodzeniu objawów ADHD.
- Nauczysz się tworzyć środowisko przyjazne potrzebom oraz możliwościom dziecka.
- Poznasz skuteczne strategie wychowawcze dostosowane do funkcjonowania mózgu z ADHD.
- Dowiesz się, jak zadbać o własne zasoby i dobrostan.
- Zyskasz wiedzę, jak wybierać odpowiednich specjalistów i metody terapeutyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb dziecka.
Gotowe zalecenia do pracy nad uwagą, koncentracją i pamięcią (ebook)
Gotowe zalecenia do pracy nad organizacją i planowaniem (ebook)
Gotowe zalecenia do pracy nad nadpobudliwością i potrzebami sensorycznymi (ebook)
Dlaczego Kidly Acacademy?
W naszym zespole nie idziemy na skróty. Mamy doświadczenie w diagnozie i terapii osób z ADHD na różnych etapach życia, więc wiemy co ostatecznie pomaga osobom z ADHD i ich rodzinom.
Zdajemy sobie sprawę, że największe wyzwania zaczynają się dopiero po postawieniu diagnozy, dlatego wychodzimy z propozycją terapii szytych na miarę dziecka z ADHD oraz gotowych zaleceń dla rodziców, których działania stanowią fundament potencjalnych zmian w zachowaniu dziecka.

Pakiety
W przypadku wykupienia pełnej diagnozy ADHD, przetwarzania słuchowego Neuroflow® oraz conajmniej jednej formy terapii psychologicznej, oferujemy darmowy dostęp do ebooków:
- Gotowe zalecenia do pracy nad uwagą, koncentracją i pamięcią
- Gotowe zalecenia do pracy nad organizacją i planowaniem
- Gotowe zalecenia do pracy nad nadpobudliwością i potrzebami sensorycznymi
Skontaktuj się




