Smyko-multisensoryka®

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej. Wszyscy prowadzący zajęcia są przeszkoleni przez samą twórczynię – Aleksandrę Charezińską.

Zapraszamy wszystkie dzieci, w szczególności z grupy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej, tzn:

  • ciąża wysokiego ryzyka (min. bliźniacze i wieloracze, in-vitro, zagrożone),
  • nieprawidłowości okołoporodowe, porody przez cesarskie cięcie lub wcześniactwo,
  • nieprawidłowości w napięciu mięśniowym (obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe, asymetria)
  • późne osiąganie kamieni milowych w rozwoju,
  • dzieci o wysokich potrzebach „High Need Baby” (mało śpią i często się wybudzają, trudno zasypiają, bardzo dużo płaczą, chcą być ciągle noszone bądź unikają kontaktu fizycznego)
  • dzieci nadwrażliwe na bodźce

Jakich pomocy terapeutycznych można spodziewać się na zajęciach ze Smyko-Multisensoryki®,
których nie ma na co dzień w żłobkach i przedszkolach?

  1. Wąskie tunele sensoryczne – ćwiczenie propriocepcji, czucia głębokiego.

  2. Terapeutyczne panele sensoryczne, wykonane z materiałów naturalnych jak sól himalajska, gałęzie, kamienie czy sztuczna trawa, które pobudzają czucie głębokie w większym stopniu niż panele wykonane z gumy lub plastiku.

  3. Drewniane masażery o 10 różnych fakturach, wykorzystywane podczas ćwiczeń relaksacyjnych i wyciszających, które jednocześnie pobudzają czucie głębokie i zmniejszają napięcie w ciele.

  4. Stożki wirujące – stymulacja przedsionkowa. Wspomaga koordynację wzrokowo- ruchową, wpływa na stymulację czucia głębokiego, zwiększa świadomość własnego ciała i umiejętność balansowania.

  5. Tor równoważny i deska do balansowania– wspomaganie motoryki dużej, ćwiczenie wzmacnia mięśnie nóg, poprawia postawę, a także rozwija zmysł równowagi i świadomość ciała w przestrzeni.

  6. Obciążniki na kostki i nadgarstki – rozwijają koordynację ruchową, czucie głębokie i motorykę dużą.

  7. Specjalnie dobrane bodźce węchowe, będące elementem aromaterapeutycznym. Dziecko eksploruje nowe zapachy, czasami również smakuje. Stosujemy również ćwiczenia węchowego memo, ćwiczącego pamięć dzieci.

Przykładowe rekwizyty:
  • ścieżki sensoryczne
  • zapachowe i jadalne masy brudzące
  • tunele sensoryczne
  • deski i stożki do balansowania
  • równoważnie i obciążniki
  • kalejdoskopy i materiały świetlne
  • gniotki i piłeczki o różnych fakturach
  • masażery
  • instrumenty
Metody:
  • zabawy prowadzone metodą Ruchu Rozwijającego
  • inspirowane metodą Montessori
  • zabawą niedyrektywną oraz pedagogiką zabawy
Cel główny:
  • wspieranie całościowego rozwoju dziecka (integracji sensorycznej)
Cele szczegółowe:
  • stymulacja 7 zmysłów (słuch, wzrok, smak, węch, dotyk, czucie, równowaga ciała)
  • wzmacnianie propriocepcji (czucia głębokiego)
  • nauka świadomości własnego ciała
  • rozwój koordynacji i orientacji przestrzennej
  • poprawa koncentracji
  • uczenie ciekawości do świata

Certyfikowani Trenerzy Smyko-Multisensoryki® w Kidly Academy

  • Aleksandra Cały
  • Gabriela Denasiewicz
  • Marta Krzysztoń
  • Oliwia Wandel

Skontaktuj się