Samoregulacja – terapia grupowa

Dla każdego adolescentów, a zwłaszcza osoby które:

Samoregulacja jest zarządzaniem własnym zachowaniem

To zdolność człowieka do równoważenia i regulowania pobudzenia jakiego doświadcza na co dzień, lub w sytuacjach, gdy dzieje się coś stresującego i powrotu do stanu spokoju i odprężenia.

Zazwyczaj podejmuje się próbę regulacji emocji podczas przeżywania nieprzyjemnych emocji, takich jak lęk, smutek lub złość. Do najbardziej typowych strategii radzenia sobie z negatywnym pobudzeniem należy stymulacja nastroju, poprzez zwiększenie poziomu dopaminy, lub szereg reakcji unikowych.

Duża częstotliwość i/lub intensywność nieodpowiednich strategii może prowadzić do uzależnienia oraz zaburzeń emocjonalnych.

Uczestnicy uzyskują od prowadzących oraz od siebie nawzajem pomoc w zakresie regulacji pięciu obszarów funkcjonowania: biologicznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego oraz prospołecznego.

Podczas sesji terapeuci wykorzystują metodę SELF-STARTING, która zakłada postrzeganie „problematycznych’’ zachowań jako oznaki tego, że młoda osoba doświadcza nadmiernego stresu.

Metoda ta ma na celu zmianę nastroju, poziomu koncentracji, umiejętności nawiązywania i utrzymywania przyjaźni oraz ćwiczenie odczuwania empatii, która jest ograniczona u z natury egocentrycznych adolescentów.

Co zyska Twoje dziecko?

  • Kompetencje społeczne
  • Motywowanie siebie do zmiany sytuacji
  • Regulacja nastroju
  • Rozumienie oraz komunikowanie swoich potrzeb
  • Tworzenie strategii radzenia sobie
  • Zdrowe i akceptowalne wyrażanie złości
Cele główne:
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie poziomu napięcia i energii
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania u siebie objawów oraz przyczyn stresu
  • kształtowanie umiejętności samoregulacji
Metody:
  • Program Kids Skills
  • Racjonalna Terapia Zachowania
  • Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach
  • Terapia poznawczo-behawioralna
Pięć kroków SELF-STARTING:
  • Rozpoznanie nadmiernego stresu u uczestnika
  • Rozpoznanie stresorów
  • Redukcja stresorów
  • Wsparcie młodej osoby przez grupę oraz psychologa w budowaniu samoświadomości dotyczącej momentu, w którym powinien zareagować
  • Pomoc w tworzeniu własnych strategii samoregulacji
Cele szczegółowe:
  • Wzrost poczucia pewności siebie
  • Wzmocnienie kompetencji w zakresie radzenia sobie ze stresem sytuacyjnym
  • Wzmocnienie kompetencji w zakresie radzenia sobie z lękiem sytuacyjnym
  • Umiejętność asertywnego zachowania,
  • Nabycie kompetencji w zakresie rozpoznawania i zarządzania emocjami oraz świadomości ich wpływu na jednostkę i grupę,
  • Eliminacja somatycznych objawów stresu,
  • Umiejętność stosowania technik relaksacyjnych,
  • Nabycie kompetencji w zakresie prowadzenia rozmów w grupie.
  • Wzrost umiejętności związanych z wypowiadaniem się, zabieranie głosu, udziałem w dyskusji, kontaktach z grupą
    nauka rozumienia oraz stosowania komunikacji niewerbalnej

Skontaktuj się